wtorek, 4 listopada 2014

"Mała paryska kuchnia" - Rachel Khoo

W księgarniach można już znaleźć kolejną książkę Rachel Khoo. Ja, jednak spostrzegłem, że nie mam na blogu jeszcze recenzji poprzedniej. Nie wiele myśląc postanowiłem to nadrobić.


Książka została wydana przez Wydawnictwo Albatros. Trzeba przyznać, że sama forma graficzna roi wrażenie. Pod tym kątem książka jest dopieszczona. Pełne pasji fotografie, ciekawie dobrana czcionka i naprawdę wysokiej jakości papier. To wszystko sprawia, że chce się ją mieć w swojej domowej biblioteczce kulinarnej.

                 

Jednak nie tylko forma ma tutaj znaczenie. Sama autorka postarała się, żeby nie było nam nudno. Jej kulinarna przygoda podzielona jest na 6 rozdziałów: codzienne gotowanie, podwieczorek, letnie pikniki, aperitify, obiad z przyjaciółmi i rodziną oraz słodki poczęstunek. Takie podejście do tematu bardzo mi się podoba. Nie jest to podział tradycyjny, jaki możemy spotkać w większości książek i, za to daję duży plus.


Poza kulinarną przygodą w książce znajdziemy jeszcze opowieść o fundamentach francuskiej kuchni, kuchenne zapiski samej autorki oraz adresy w Paryżu, które warto odwiedzić. To wszystko składa się na bardzo przemyślaną i konsekwentną pozycję. Przepisy są różne, od tych łatwiejszych do tych bardziej skomplikowanych. Autorka prowadzi nas przez świat paryskich smaków i od czasu do czasu sama dorzuca do nich coś od siebie.


Ja polecam Wam tą książkę, zwłaszcza, jeśli interesuje Was kuchnia francuska. Na pewno się nie zawiedziecie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz