środa, 18 lutego 2015

Ciasto kawowo - czekoladowe

Za kawą nie przepadam i generalnie jej nie pijam. Jednak, bardzo lubię, raz na jakiś czas, napić się kawy zbożowej. W moim domu, od zawsze królowała INKA. Jak byłem mały, miałem taki rytuał z babcią. Ona, przygotowywała sobie swoją kawę, a mi robiła właśnie zbożową wersję. Pamiętam, że miałem nawet swoją własną zastawę. Była w kolorze malinowym i miała takie słodkie, kwiatowe wzorki. Pijąc kawę razem z babcią, czułem się prawie dorosły. Teraz, kiedy chcę się wyciszyć, robię sobie kubas INKI i zasiadam do lektury gazet lub aktualnie czytanej książki. Takie wspomnienia są najlepsze. Właśnie dlatego, postanowiłem dzisiaj je przywołać i przygotowałem ciasto z użyciem kawy zbożowej. Mam nadzieję, że Wam zasmakuje.


Składniki:
Ciasto:
pół szklanki brązowego cukru
1 szklanka mąki pszennej
3 łyżeczki kawy INKA klasyczna
2 łyżeczki kakao
pół łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
300 ml jogurtu naturalnego
2 jajka
2 łyżki miękkiego masła
margaryna do smarowania formy
bułka tarta do wysypania formy
Polewa:
2 łyżki masła
3 łyżki kakao
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki mleka


Przygotowanie:
Ciasto:
Mąkę przesiać do miski, dodać cukier, kakao, INKĘ, cynamon, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną. Delikatnie łyżką wymieszać wszystkie składniki.

Teraz dodać mokre składniki, czyli jajka, masło (koniecznie musi być miękkie) oraz jogurt naturalny. Wszystko razem porządnie zmiksować mikserem, wystarczy około 3-4 minut miksowania.

Gotową masę przelać do formy, wysmarowanej margaryną i wysypanej bułką tartą. Tak przygotowane ciasto, wstawić do nagrzaneg do 180 stopni piekarnika. Piec około 50 minut. Ja piekłem na funkcji góra dół.

Polewa:
W garnku rozpuścić masło. Następnie, dodać kakao, cukier puder i mleko. Wszystko razem porządnie wymieszać trzepaczką. Gotową polewą, polać ostudzone ciasto.

Smacznego :)


3 komentarze:

  1. To ciasto musiało być pyszne! :)
    Wygląda znakomicie! *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jet jakoś specjalnie słodkie, ale naprawdę dobre. Polecam wypróbować :)

      Usuń
  2. Ciasto jest pyszne

    OdpowiedzUsuń