poniedziałek, 16 lutego 2015

Napój witaminowy z marchewki, pomarańczy, selera i jagód goji

Tak jak obiecałem, trochę zmienia się menu w moim życiu. Niestety, zaniedbane zdrowia, dało o sobie bardzo mocno znać. Przez ostatni kilkanaście dni, musiałem wiele spraw przewartościować, wprowadzić pewne zmiany w swoim myśleniu, a przede wszystkim w tym, co jem. Wstyd się przyznać, ale nie jadłem regularnie. Ba, nawet nie można powiedzieć, że jadłem, przynajmniej 3 posiłki dziennie. Bardzo często, zdarzało się, że jadłem tylko śniadanie i dopiero po powrocie z pracy rzucałem się, jak wygłodniałe zwierzę na lodówkę. To było, bardzo nie mądre i po części doprowadziła do dość poważnych zaburzeń pokarmowych. Jednak, poszedłem po rozum do głowy i teraz wszystko się zmienia. Przepis na dzisiejszy napój, jest pierwszym tego dowodem. Staram się, taki przygotowywać przynajmniej raz w tygodniu. Dzięki dodatkowi jagód goji, wspomoże on układ krwionośny i dobrze wpłynie na nasze serce. Smakuje dobrze i tak samo dobrze wpływa na nasz organizm.


Składniki:
1 kg marchewek
2 pomarańcze
2 łodygi selera naciowego
3 łyżeczki suszonych jagód goji (polecam Sante)
pół szklanki gorącej wody


Przygotowanie:
Marchewki obrać i przepuścić przez sokowirówkę. Tak samo postąpić z łodygami selera naciowego. Powstałe soki, przelać do dzbanka i porządnie wymieszać.

Pomarańcze wycisnąć, przy użyciu ręcznej wyciskarki do soku. Uzyskany sok przelać do wcześniej, wyciśniętych w sokowirówce warzyw.

Jagody goji zalać połową szklanki gorącej wody. Odstawić na około 15 minut. Po tym czasie, wszystko razem porządnie zblendować i dodać do wcześniej przygotowanych soków. Wymieszać. Sok gotowy jest do picia. Z podanych ilości powstanie około 1 litra soku.

Smacznego :)


4 komentarze: